Berlucci, promovare pe Internet

Berlucci, promovare pe Internet

25 februarie 2007

Internetul si cuvintele care vand


Cand spunem Internet la ce ne gandim?
Calculatoare, monitoare, cabluri, conexiuni, tehnologie in general.Asta e lucrul care se vede dar in spatele tuturor acestor instrumente tehnice sunt oameni. De fapt, Internetul este un nou mod de comunicare si interactiune umana, cu plusuri dar si cu minusuri. Ne convine sau nu, el exista
si va fi viitorul, atat de sine statator dar si prin inglobarea televiziunii, radioului, telefonii de tipul Voice IP si asa mai departe.
Companiile i-au inteles potentialul si incearca sa il fructifice la maximum si in toate directiile.
Unele folosesc doar serviciile de e-mail, chat, transfer de fisiere intre angajatii companiei dar altele il folosesc chiar ca si suport pentru a gasi noi clienti, pentru a -si promova produsele si in definitiv pentru a vinde. Elaboreaza strategii on line si aloca bugete importante pentru promovarea pe Internet. In Romania sunt peste 6 milioane de utilizatori de Internet si numarul lor creste continuu. Majoritatea sunt tineri, adica viitorul. Ei traiesc in acest spirit si se educa prin acest mod de viata.
Am plecat de la tehnologii, calculatoare, instrumente sofisticate si am ajuns la oameni, clienti, produse si vanzari. Adica ceea ce exista de sute de ani. Vanzarea de produse si servicii.
Este ceva nou?
Sunt multe particularitati. Dar se respecta principii existente de multi ani. Si unul dintre acestea
sunt cuvintele care vand. Cuvintele care in combinatie cu imaginile trec de ecranul computerului
ajung in inima userului si creaza emotia. Creaza curiozitatea, excitarea simturilor, frica, dorinta.
Daca aplicatia on line nu creaza emotie, atunci nu poti vinde. Tehnologia este doar suportul pentru ceea ce exista de mii de ani. Emotiile. Oamenii nu s-au schimbat atat de mult precum credem. Nu si-au schimbat atat de mult dorintele dar si-au schimbat modul de manifestare si de satisfacere a lor. In esenta, vor tot confort, hrana, satisfactie sexuala, recunoastere din partea celorlalti, siguranta, viata dupa moarte. Si nu logica este cea care ii face sa ia decizia. Emotia.
Daca acel site al tau, prin "povestea" pe care o spune, nu creaza emotie atunci nu vinde.

Iata de ce o aplicatie on line nu este o adunatura de coduri, cifre, informatica si tehnologie.
E nevoie de mai mult. Psihologia consumatorului, strategie de marketing, texte care vand, design, promovare, comunicare etc.
Acum cand multi programatori, mai bine sau mai rau, realizeaza o aplicatie pentru Internet, cand exista sute de template-uri pe net, importanta unei agentii specializate in Internet reiese in aspectele pe care le-am punctat mai sus. Crezi ca o persoana se poate ocupa de toate aceste aspecte? Crezi ca o singura persoana poate sta zeci de ore in fata calculatorului dar sa fie buna si in comunicare, imagine, viziune de ansamblu a unei afaceri?

Niciun comentariu: